
Jouke Raymakers
INITIATIEFNEMER EDU-digitaal
Jouke werkt al meer dan 35 jaar in het onderwijs als leraar Duits. Bij de invoering van de Tweede Fase is hij gaan experimenteren met digitale content. Aanvankelijk werkte hij met weinig succes met programma’s als WebQuest en WinToets. In 2006 is hij begonnen met de elektronische leeromgeving Moodle. Dit programma was wél direct succesvol en inmiddels heeft hij meer dan 15 jaar ervaring met digitale leerwegen. In 2020 is hij begonnen met professionele videocontent en sinds 2024 is hij gecertificeerd videoproducent. Jouke richt zich vooral op het produceren van video’s.

Roel Wittenbernds
MOODLE-GEBRUIKER VOOR WISKUNDE
Roel is een wiskundedocent die meteen de connectie met de leerling heeft. Hij zet sterk in op de relatie en heeft daar veel succes mee. Ondanks zijn meer dan 20-jarige ervaring merkte hij echter dat zijn vak voor minder exacte leerlingen een hele kluif is. Sinds hij met Moodle en instructievideo’s werkt, hebben leerlingen niet het gevoel dat ze met de handen in het haar zitten als ze de uitleg niet direct begrijpen. Roel zorgt dat digitale leerwegen voor iedereen bereikbaar zijn.

Nils Herwegen
ONDERWIJSVERNIEUWER
Met zijn ongekend enthousiasme werkt Nils inmiddels al meer dan 15 jaar als leraar Duits in het voortgezet onderwijs. Met Moodle heeft hij het voor elkaar gekregen om het vak Duits gedifferentieerd en gepersonaliseerd op de kaart te zetten. Met digitale leerwegen en instructievideo’s heeft hij veel tijd over voor de wezenlijke aspecten van de taal: contact maken. Nils is graag bereid uit te leggen, hoe hij dit met Moodle voor elkaar heeft gekregen. Door zijn manier van werken houdt hij veel tijd over voor het begeleiden van leerlingen.